Кьонигзее – кралското езеро в Баварските Алпи

Езерото Кьонигзее, Германия

Целия преди обяд бяхме прекарали високо над австрийското градче Верфен, където се намира най-дългата ледена пещера в света – Eisriesenwelt. Пътят до Германия беше изключително живописен и се виеше край китни селца и къщички, от чиито первази се разливаха добре гледани и красиво подредени цветя. Дори не разбрахме кога сме прекосили границата. По обяд се озовахме на паркинга край езерото Кьонигзее (Königsee), намиращо се в немския национален парк Берхтесгаден. Когато слязохме от колата, преживяхме неочакван термичен шок. От леденото ни приключение на нула градуса се бяхме озовали под палещото слънце на Германия с над 35 градуса разлика в температурата. Макар наоколо да преливаше от народ, беше въпрос на живот и смърт да заменим дългите панталони с нещо по-подходящо.

Централна алея, осеяна с малки магазинчета, ресторанти и кафенета, ни отведе директно на кея, където сe сдобихме със семеен двупосочен билет до Салет. Има вариант и за по-кратък маршрут, долу горе до средата на езерото, където се намира църквата Св. Бартоломей, с места за отдих наоколо. Нашият план включваше разходка до крайната спирка, където на кратко пешеходно разстояние се простира друго, не по-малко красиво, езеро – Оберзее (Obersee). Корабчетата сноват през цялото време и може би поради тази причина избегнахме чакането на каквато и да е опашка.

Езерото Кьонигзее

Кьонигзее се слави като най-чистото езеро в Германия и неслучайно името му в превод означава “Кралското езеро”. Смарагдово зелените води и надвисналите отгоре внушителни скални масиви ни омагьосаха веднага. Усещането е като да си сред дълбок фиорд. На места, височината на скалните масиви достига до 2700м. Езерото се е образувало от топенето на глетчери в края на последната ледникова епоха. Макар и сравнително тясно, дължината му е около 8 км. В зелените му води, на места с дълбочина до 200м., плуваха риби и цели семейства патици с техните малки. Алпийски декор, достоен за пощенска картичка!

Езерото Кьонигзее, Германия

В езерото Кьонигзее е разрешено да плуват само лодки с гребла, водни колела и 100-годишните електрически корабчета, които са толкова добре поддържани, че никак не им личи възрастта. Изненадах се, че въпреки жегата, водата беше с температура едва 15 градуса. Поне така разказваше екскурзоводът на странния си баварски английски. На моменти превключваше за дълго на немски и съдейки по реакциите на околните, разказваше някакви смешки, които нямахме привилегията да разберем.

Толкова красота, концентрирана на едно място! Направо ти спира дъха. Още по-сюрреалистично стана, когато капитанът загаси двигателя на корабчето и излезе на палубата с тромпета си. Ехото повтаряше многократно мелодията, докато ние седяхме притихнали по местата си.

Корабчето спря на западния бряг на езерото пред старата поклонническа църква Св. Бартоломей, в подножието на връх Вацман с неговите внушителни 2712 м. височина (третият по височина в Германия). Пилигримската църква е построена през 12 век и реконструирана в бароков стил през 17 век. В близост се намира ловна хижа, както и заведения за хранене и местенца за отдих.

Езерото Оберзее

Продължихме към Салем, където всички слязохме от корабчето. Близо до кея се разхладихме с по един сладолед и поехме по равната пътека, която трябваше да ни отведе до езерото Оберзее или в превод “Горното езеро“. Скоро се озовахме и пред него, сгушено между високите върхове на планината. Съвършено водно огледало, в което се оглеждаха Баварските Алпи.

Езерото Оберзее, Германия

Наоколо има различни по дължина пешеходни маршрути. За съжаление, за да не пропуснем последното корабче на връщане, се наложи да се откажем от разходката до най-високия водопад в Германия – Рьотбах. Обиколихме наоколо по планинските пътеки, след което се върнахме обратно на кея, където ни очакваше чудовищна опашка от хора, чакащи корабчетата, които да ги приберат. Макар да беше вече късен следобед, слънцето напичаше неумолимо, а наоколо нямаше къде да намерим сянка. Нали знаете как в една дамска чанта може да намерите какво ли не?! Е, в моята винаги има чадър, дори и да не е валяло с месеци. Голямо облекчение ни донесе моята находка. По едно време забелязахме, че едно куче се беше приютило под нашата импровизирана сянка. За щастие, корабчетата не спираха да прииждат дори след обявения последен за прибиране час, докато не натовариха и последните туристи.

Полезна информация:

• Адрес: Schönau am Königssee, Bavaria, Germany
  • Координати: 47°33′N 12°58′E
  • На място има огромен платен паркинг. Таксата се плаща на автомат
  • Тел: +49 8652 9636-96
  • Официален сайт: https://www.seenschifffahrt.de/en/
  • До спирката при църквата Св. Бартоломей пътуването отнема около 35 мин., а до Салет общо около час.
  • Работно време на корабите: KS_timetable_summer.pdf
  • Цена на билетите: KS_prices.pdf
  • Мястото е подходящо за семейства с деца
  • Разрешено е превозването на домашни любимци с намордници
Езерото Кьонигзее, Германия

* Статията може да съдържа афилиейт линкове.

About the author

I don't know where I'm going, but I'm on my way!